Кінний трамвай

Цього року (2015 р.) відзначили 135-ти річчя від часу появи у Львові кінного трамвая. Уперше такий транспорт виїхав на вулиці міста 3 травня 1880 року. Про запуск кінного трамвая зайшла мова ще наприкінці 60-х ХІХ століття. А 1870-го в мерії був готовий проект його будівництва.

Заявки, на розробку проекту, подали Бельгійське і Трієстинське трамвайні товариства. Зрештою, міські посадовці віддали перевагу Трієстинському ("Societa Triestina Tramway") і 1 лютого 1879 року підписали контракт. Відповідно до документа, після 25 років роботи трамвайна мережа переходила у власність міста. А вже 21 травня 1879 року затвердили план будівництва. Тоді ж вирішили прокладати колію завширшки 1000 міліметрів від головного вокзалу вулицею Городоцькою і через площу Глуховських (нині площа Торгова) та центральну вулицю міста — Карла Людвіга (проспект Свободи) з виходом на Маріацьку площу (площа Міцкевича) та через Галицьку площу, площу Бернардинську (площа Соборна) вулицею Чарнецького (вулиця Винниченка) і до митної управи (площа Митна).

Два дні львів'яни могли їздити у трамваях безкоштовно, а з 5 травня вже ввели плату за проїзд — 6 центів для другого класу і 8 центів — для першого. Дві лінії, що функціонували в місті, перевозили в середньому за рік 1 мільйон 867 тисяч пасажирів.
З 1 липня почався регулярний рух кінного трамвая на основній лінії від площі Митної до вокзалу. Темно-коричневі вагони рухалися із середньою швидкістю 6,4 км/год. Кожні 9 хвилин виїжджав один вагон. У депо тримали понад сотню коней і близько 40 вагонів. Цікаво, що "зайців" тоді не штрафували, а карали громадськими роботами. Якщо хтось їхав у трамваї не заплативши, то мав цілий день працювати в січкарні, заготовляючи корм для коней.

Уже у вересні 1893 року фірма "Siemens & Halske" почала будівництво ліній електричного трамвая та електростанції потужністю 400 кінських сил. Проте кінка проіснувала ще до кінця 1908-го. А 15 січня 1909 року відбувся перший розпродаж коней за ціною від 35 до 315 австрійських крон. Вагони ж кінного трамвая переобладнали на причепні до електричного.

Читайте також:
Перші автомобілі вулицями Львова
Фотографії трамвайного ДЕПО
Прибуття першого потяга до Львова
26 цікавих фактів Львова у ХІХ століття

Поділитися з друзями